مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد:

اهمیت غربال گری در اعتیاد 

مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهمیت غربال گری اعتیاد، گفت: غربالگری در خصوص شدت اعتیاد، مدت آن، موثر است.

اهمیت غربال گری در اعتیاد  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رنجبران مدیر گروه سلامت روانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه گروه سلامت روان معاونت بهداشتی از جمله گروه‌های هشت‌گانه این معاونت است گفت:  این گروه  به ارائه خدمات در سه بعد پیشگیری از اختلالات روانی، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به گروه های هدف می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت۴۵ کارشناس سلامت در رشته های روانشناسی، به صورت شبکه‌ای در شهرستان‌ها به جامعه شهری خدمات سلامت روان ارائه می‌دهند، گفت:‌ عموم فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری از سه مقوله اختلالات روانی، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است.

رنجبران افزود: روانشناسان حوزه سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت، به ارائه خدمات در حوزه پیشگیری از اعتیاد می‌پردازند.

مدیر گروه سلامت روانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به خدمات ارائه شده در این مراکز اشاره کرد و گفت: مراکز خدمات جامع سلامت از واحدهای مختلف بهداشتی نظیر تغذیه، ماما، پزشک، روانشناس تشکیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: یک روانشناس آموزش‌دیده به صورت روزانه در مراکز خدمات جامع سلامت حضور داشته و خدمات رایگان به جمعیت زیر پوشش آن مرکز ارائه می‌دهد.

رنجبران با اشاره اهمیت غربال گری اعتیاد در مراکز خدمات جامع سلامت، گفت: غربالگری در خصوص شدت اعتیاد، مدت آن، ماده‌ای که فرد به آن مبتلا است، انجام می‌شود.

مدیرگروه سلامت روانی معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه مسئله اعتیاد اثرات سوء در زندگی افراد معتاد خواهد داشت، گفت: مشاور به  فرد مبتلا را به صورت تدریجی می تواند به  رهایی فرد از اعتیاد کمک قابل توجهی کند.

وی با بیان اینکه آنچه که روانشناسان ما در مراکز خدمات جامع سلامت غربالگری و آموزش را مورد توجه قرار می‌دهند، افزود: وضعیت اعتیاد به عموم خانواده‌ها آموزش داده می‌شود و در حوزه پیشگیری نیز آموزش‌ها به خانواده‌ها، مدارس، دانشجویان و تمام محیط های دارای جمعیت هدف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.